Ceritera Hari Mingguku....

ahad petang tuh, aku n Mr.J bawak the kids pg Ttwangsa berjalan.....aper lagi...tempat utama nya haruslah ke playgorund......apiq mmg sangat teruja lah kan nengok playground yg sangat banyak dan besar tuhhh....tambah plak ramai umaat manusia n kengkawan seangkatan yg leka bermain.....menarisangat seronok nak carik game lain.....berpusing kesana kemari..menari...langit tuh dah gelap pon dier tak berenti nak main gak......pastu, tgh dier main gelongsor, ader sorang budak laki nih....lebey kurang dalam umo 5 tahun la kot.....mulanya apiq terlanggar bdak nie masa tgh slide, budak tuh usha jerk apiq....maybe sakit la kot....kali kedua, apiq turun slide tuh.....dia usha lagi.....biler apiq naik semula nak slide for the third time....dier start slap apiq kat badan....masa tu tak sempat nak halang.....then apiq pandang jer budak tuh....budak tu slide, pastuh naik balik kat atas kat tpt apiq diri....this time dier datang n trus tolak apiq..tumbuk.kalo aku takder kat situ....haruslah anak aku terjun ke bawah kan.....OMG....aku pon terkejut la tgk budak nieh....takut pun yer gak...sebab muka dier sangat menakutkan.....dier buat senyum sinis...pastu start nak slapp apiq kat pipi....sib baik aku ader....dapat gak aku menghalang aktiviti budak yg 'super ganas tuh'......so, aku bawak lah apiq g kat slide sebelah tuh.....tak lamer pastuh...dier datang lagi....this time dier tolak sorang bdak yg tgh slide sampai jatuh.....pastuh mak bdak yg 'super ganas tuh' datang n kata 'ni yang mak malas nak bawak ko jalan tuh'.......baru lah aku realize yg budak nieh tka seperti budak biasa.....maybe he's sick....sian gak kat dier n mak dier.....tapi kesian gak kat apiq...sebab dier jadik fobia lepas incident tuh......tak habis2 dier kata kat Mr.J, 'ayah babab abang ye'...gigil...(tapi fobia nyer kejap jer la......)

abis sudahhh ceritera hari minggu ku.....

0 comments: