Hari Kekasih Zoo Negara

Dear blogie, sorry la aku agak kelamaan tak mengupdate kan sik blog nieh....sibuk skit lately.....maklums la....aku tgh sibuk skang nieh ngan kejer2 di opis.....kat umah laks teragak sibuk ngan bebudak.....okies la...ceritera Hari Kekasih ku...bermula seawal pagi.....bersarapan di Pandan Jaya....'roti nanai'(kata apiq) n nasik lemak.....adalah sangat sodapppp.....

selesai makan.....roti nanai n nasik lemak....



angkatan Hari Kekasih kali ini...agak sekampung jugak la.....bukan jer berdua2 an ngan Mr.J...tapi berlima2an.....di tambah dengan cik jejari kiter....sesudah selesai sarapan...we yalls pong bergerak la ke Kl Tower( bertahun duk kat kl pong aku tak penah g tempat nieh......n for this pagi Hari Kekasih....aku sampai jugak kat sini.....tapi, we yalls tak naik pon tower yang antara tertinggi di Dunia tuh.....cukup la setakat dari pandangan bawahan sajork......


Tetiba timbul plak idea aku nak ajak diorang tuh pegi Zoo.....yerlah kan, rasanyer masa aku tadika jer kot last aku pegi zoo negara tuh......(tapi ader makhluk Tuhan yang tak seksi sangat nieh, tak penah pegi....hikhikhikkk....kira aku ok lah kan....heheheheh)so, from Menara KL, balik rumah amik barang2 keperluan anak2.....then trus pegi zoo.....dengan semangat waja dan berjaya nyer kitorang sampai situ dalam kul 1 lebey......just imagine...keadaan yang sangat panas terik tuh...kitorang ader misi untuk tawaf zoo negara tuh......



kul lebey kureng kul 4 lebey, kitorang berjaya menamatkan misi penjelajahan ke sekitar zoo.....dan penjelajahan ni last di tapak animal show....syiok gak layan animal show nieh....n my kids jugak turut teruja tgk animals nie beraksi....

n, misi seterusnya adalah marayau2 sekitar hutam simpan kemensah....(bukan nyer berjungle tracking ....tapi merayau dengan kereta sampai ke hujung hutan, n pusing kuar balik la kan......takkan nak berjungle tracking ngan anak2 plak....)......kekdahnya adalah nak tengok rumah2 orang kaya2 kat area tu jer sebenarnya......sambil berangan2 macam orang kaya jugak.....naik Ukay perdana....turun balik.....naik pulak ke bukit antarabangsa.....n we yall sampai ke tapak tanah runtuh di Bukit Mewah......mmg sangat takut melihat keadaan tempat kejadian itu.....

5.30 ptg tamat lah sudah perjalanan kami sekitar Hari Kekasih untuk tahun ini.....ngehhhhhh

1 comments:

j.e.j.a.r.i. said...

memang sangat lambat nyah..hehehe :P