PGL the Musical 3



For the 1st time in my life, i went to IB untuk nonton PGLM3 nih......n what can i say is it's SUPERBBBBBBB!!!!!......aku mmg sangat teruja la kan....yer lahhh...pertama kali dalam idup aku pegi teater ni kan....thanks to miss Jejari coz sudi ajak jiran balkoni mu inih nonton yek...n to Mr.J, thanks jugak coz sudi melepaskan i n willing to take care the tentera kat umah......





okayyy, let talk about this PGLM3.....aku tak tau la PGLM yang 1st n 2nd camner ghupa nyer kan....tapi what i heard adalah lebey kureng samer jerk....cuma quality yang ke3 nieh haruslah lebey kan...(kata dah season 3.....)n what i heard from da people about pementasan PGLM nie, mmg la betul.....lakonan diorang yang mmg meletopppzzz....the dancers.....sets....props....musics....n sumer lah...sangat menerujakan aku......aper lagi biler seat aku tuh berada d baris kedua dari depan.....puas hati tahap dewa ke 18 sebab, bukan sajer dapat tgk diorang secara dekat....malah aku leh tengok aper kejadian di bawah stage ituh....(the musicians la of coz....)

Datin Seri Tiara Jaquelina as Gusti Putri Raden Adjeng Retno Dumilah
- Lakonan dier mmg 'marvellous'.....aku tak rasa ramai pelakon malaysia yang boleh berlakon teater sambil menyanyi n menari sekaligus....but she, did it very well.....penghayatan nyer yang mmg akan buat korang rasa seperti dalam alam 'lakonan' diorang......

Stephen Rahman-Hughes as Hang Tuah
- Bagi aku lakonan dier best la jugak walaupun Hang Tuah nie terlalu nampak ke'mat salehan' nyer....heheheh....tapi he's really fluent dalam dialog nye.....well done!!

Ida Mariana as Bayan
- Aku tak sure dier nie saper mula nyer....then biler aku baca, dier nie mmg pelakon theater....to me, dier mmg bagus sangattt.....lakonan dier sebagai Bayan to mmg menjadik.....babak magik yang dier buat n suara dier masa dier menyeru magik tu, buat aku teruja jugak....aku suka laaa dier jugak....

AC Mizal as Gusti Adipati Handaya Ningrat
- AC nie besshhh la.....takut plak biler dengar suara dier bergema satu IB time babak dier marahkan Gusti Putri tuh......watak dier sebagai raja Jawa yang garang mmg sangat menjadi.....

Adlin Aman Ramlie as Sultan Mahmud
- Dier nie, kalo berlakon tak buat kita rasa geram mmg tak sah.....paling aku suka masa scene Sultan menari 'broadway' tuh......sangat beshhh okayyy.....dier mmg bersahaja.....


The Dancers

- diorang mmg beshhh.....sangat cooperative.....dan riang gembira.....paling besh masa diorang menari lagu masa Hang Tuah sampai berlabuh kat Tanah Jawa tuh...sangat happening.....dan diorang buat dengan begitu kemas skali....takder la terlanggar ke aper ke.... mmg syiokk la tengok kan....tergamam aku jap....rasa nak join menari pon ader gak....tahniah jugak untuk diorang sumer....kalo takder diorang pon adalah sangat boring kan...specially to 'Badut Kembar' tuh.....ngehhhhhh.....


n this song masa opening...antara lagu yang paling aku suka dalam PGLM3 nieh...


Suatu Hari Nanti - Puteri Gunung Ledang: The Musical

3 comments:

Anonymous said...

PGLM ek....xpa2....

blogciknissa said...

hehehehe...dan kejelesan ye sayang

Mya said...

sangat2 best kan.. :)