makan-makan di bulan posa...

seingat aku.....aku memang jarang skali berbuka kat umah kalo Mr. J takder kat umah atau pun kalo tak balik kg....aku selalu nyer berbuka posa kat luar ngan my fwens......syiok gak,,,,tapi kekadang bosan gak leww......those kat bawah ni ader lah tempat2 yng aku g berbuka ngan some of fwens.....



3rd ramadhan...


berbuka posa kat Restoran Big Glass kat Greenwood, Gombak ngan my old fwen.....menu nyer makan nasik putih + tomyam campur + telor dadar + sotong masak pedas + kailan ikan masin + ngan air teh o limau suam......



rating : 4/5 star...




9th Ramadhan....


berbuka posa kat one of restaurant Arabian.....(Tajine Restaurant...kot nama dier....).....nie atas invited one of my ex-tipd-an dulu....yg ajak aku berbuka posa kat sini.....dengan beberapa orang kawan dier yg aku pon tak kenal....so, menu nyer pon tak berapa la nak paham sangat.....but since dah sampai sini....ktorang pon order la makanan yg berpandukan dari gambar kat menu tuh.....dier lebey kurang cam ayam panggang yang di rendam ngan air limau la kot...aper pon, we yall bantai jer makan....
rating : 3/5 star...




10th Ramadhan

arini berbuka ngan kakdah kat the Signatures KLCC.....tak book nak makan2 kat tempat memaner pon...the main plan nyer na g nengok wayang citer deception.....so, aku just makan nasik goreng + telor mata + air coke +roti boy........


rating: 3/5 star




15th Ramadhan


this time berbuka posa ngan kengkawan ex-classmate masa kat TMS dulu....this time, we yall plan nak makan kat SOGO jerk....lupa aku nama restaurant tuh......yg penting they serve makanan ala siam....(...Place aper ntah....)so, menu nyer adalah.....nasi + tomyam campur + udang + ayam masak pedas + kerabu mangga + siakap sweet sour + kuih popia + air sparkling grapes + plain water + buah campur......sedap gak laaa


rating: 4/5 star


18th Ramadhan


ni kira berbuka sempoi ngan hasry....aman....arab kat the signatures KLCC....berbuka posa yg paling sempoi....just minum air coke + spagethi kyros....tu pun kira da kenyang bangat dah tuhhh.....yg penting lepaking group....


rating: 3/5 star




19th Ramadhan


antara bebanyak time berbuka,.....this time la yg paling grand continental nye...kekdah, bang man pon dengan tulus hati membelanjakan aku, kak dah & afideni dan cik fateen di PNB Darby Park Cafe...after all, dapat gak kitorang berbuka posa together, yang bagi aku menarik la.....



roti jala + kuah kari ayam




udang goreng + lemang


+ serunding daging




keropok lekor + kek + tart


+ kueh mueh




mee jawa







cik fateen, me & kak dah


rating:4/5 star....

0 comments: