interbiu....


10hb November 2008......tarikh aku g interbiu untuk pengambilan pembantu tadbir kesetiausahaan untuk ditempatkan di pejabat secretariat di luar negara.....punya lah aku takut sebenarnya nak pegi tuh.....yer laaa.....mau tak cuak....sumer yg attend tu terpancar muka kekonfidenan nyer...tapi kami???

speacilly kalo dapat bilik G....u guys tau kenapa??? sebab dalam bilik tuh panel interbiu nyer dua2 pompuan.....haruslah sangat loghat ngan pertanyaan yang kejik dan seolah nak fail kan sumer orang yg attend interbiu tuh.....sib baik la me dapat bilik C......ladyarween ngan dora dapat bilik L....while reen n lydia da bomb dapat bilik R......harus la kami berasa sedikit gembira....(harusker??)

ujian psikologi selama 1/2 jam.. 195 soalan....soalan berkenaan character diri kita....tak la berapa susah sangat...hanya perlu menjawab seikhlas hati....huhuhuhuh...punyalah menunggu...berlari dan beratur...aku terpisah dari geng berlima untuk amik ujian psikologi.....(diorang group 3....aku? tercampak ker group 4...) adehhhh...kejik btul...haruslah aku yg paling lambat di interbiu kan......tapi takperlahh....

n jam 4.15 petang, aku pun diinterbiu oleh 2 panel dari MITI(puan...) dan JPA (encik).....soalan yg tak berapa nak susah...dan ada yg aku telah pon study dengan jayanya hari2 sebelum kejadian......cuma soalan berkenaan keluarga yg banyak ditanya.....(maklumlah kan...dah ebrkeluarga...haruslah soalan itu jerkkk....)

tapi adakalanya aku g agak terkesima disitu...kerana gugup n nervous melihat kan penginterbiu aku yg agak serius......(yg PUAN laa....) so, interbiu aku dah setel....cuma skang nieh...berserah pada Tuhan....dan aku percaya pada rezeki...jika ada rezeki..maka dapat la....kalo tak, kita cuba jer len kali...(huhuhuhh...walaupun sememangnya aku amat teringin nak pegi.....)
Posted by Picasa

3 comments:

who i am? said...

xpe...if ade rezeki ..ade laa..kan...i da selalu gi i'view utk naik pegawai...tp x pernah nye lps...blm rezeki i..

chaiyok2...

blogciknissa said...

yerla.....depends on rezeki kan.....kalo sampai masa ader rezeki...tak lari nyer...sabar...cuba lagikk

Anonymous said...

insyallah ade rezki....